Skip to main content

Cerita Bali | "I Gajah Nyapa Kadi Aku"

Ditu di alase bet ngeriung, ketuturan ada Gajahane meawak gede, tegeh, kulitne tebel kakah, tur kereng ipun tanpa ingen. Sedak dina anu, I Gajahento ngamuk. Sekancan taru ane ada ditu karubuh baan I GajahI KedisI BojogKidang, tur ane lenan tusing ngelah tongos mesayuban. Taluh tur sebun I Kedis makejang ulung. I Kedis Siung kaliwat sebetne sawireh taluhne ane makere lekad ulung tur pianakne mati. Tan kodag baan jengah basangne nepukin solahne I Gajah. Keto masih buron ane lenan.

Sedek dina anu, buron-buron makejang mapunduh di carang-carang kayune bah. Para burone ento sangkep ngundukin solah ia I Gajah ane nyapa kadi aku. I Kedis Siung mepajar kene," Nah nyama-nyama ajak makejang ane idup dini dialase, yan buka kene sesai-sai solahne I Gajah, sinah suba iraga ajak makejang lakar mati. Sawireh umah tur amah-amahan I Rage suba telah keuwug tur kematiang teken I Gajah. Jani jalan ngeka daya, kenken baan apang nyidayang ngematiang I Gajah ". Semeton Rare Angon Nak Bali Belog sane wangiang titiang.

Yan mepalu arep, sinah suba iraga kaon, wireh ia buron kaliwat gede tur kereng" . Mesaut lantas I Kedis Blibis kene," Cang ngelah daya buka kene, kenken baan apang I Gajah buta tusing nepukin apa, di subane keto mara lantas dedehang ia apang ulung".Nah di subane keto, I Kedis Siung midep teken ia I Blibis tur mepaitungan ditu ajak ia I Goak, I Kedis Corek, teken I Kedis Gadangan. Di subane ingkup paitunganne ditu lantas pengeka dayane ento kelaksanayang.

Rikala rahina lemah galang, I Gajah klincak-klincak ditu di padange linggah laut I Kedis Corek mekeber tur maekin I GajahI Kedis Corek ngotolin sekancan kutu, tuma, tur ketekulan ane ada di awak I Gajah, apang tusing genit. I Coreksambilange magending di duur tundun ia I Gajah. Di subane keto, kasuen-suen, I Gajah merasa tis tur merasa kiap baane teken I Kedis Corek, lantas I Coreknyeritin la I Kedis GoakI Goak teka kema, tur nyotot matane I Gajah buka dadua. I Gajah lantas bangun mekyayangan tur ngelur. Jlempah-jlempoh pati kaplug ia I Gajah wireh matane buta. 
Di subane keto lantas I Kedis Siung ngorahin ia I Buyung apang metinggah tur metaluh di matane, apang kanti matane mauled. Semeton Rare Angon Nak Bali Belog sane wangiang titiang. Nah, jangkep suba sakitne I Gajah. Ditu I Gajahsing medaya, tur pules dogen gaene naanang sakit.

Ia tusing nyidayang ngamah tur nepukin yeh lakar inem. Di subane suba, I kedis Siungbuin ngorahin nyamane ia I Kedis Gadangan apang memunyi di duwur pangkunge. Sinah suba ia I Gajah ngaden di tongos I Kedis Gadangan mamunyi ada yeh. Ningeh munyin I Kedis GadanganI Gajah kedropon melaib kema ngalih yeh baan keliwat bedakne. Nanging lacur, I Gajah tusing nawang teken ada pangkung dalem. I Gajah lantas ulung meglebug ke pangkunge dalem tur ngemasang mati.

Sasukat matine ia I Gajah, sebatek buron ane ada di alase ento sing ja buin ada ane ngadug-ngadug, stata nemuang rahayu, tur sukerta. Keto masih punyan kayu tumbuh mokoh-mokoh tur mebuah nged buin gede-gede. Mekejang pada liang.
Nah, kewiaktiang satuan I Gajah Nyapa Kadi Aku ento tuah medaging tutur apang sing raga nyapa kadi aku. Merasa awak paling ririh, paling aeng, paling gede tur tanpa tanding. Meparisolah nganguang idep. Solah ane nyapa kadi aku sinah lakar nemu baya, sengkala, tur ngemasang. Buka parisolah ia I Gajah..
Tetuwek Satua Bali I Gajah Nyapa Kadi Aku inggih punika :
- Tusing dadi sombong teken awake sugih, bagus, duweg, tur ngelah awak gede buin siteng.
- Laksana Nyapa Kadi Aku boya ja parisolah Dharma, laksana Nyapa Kadi Akulakar liu nepukin musuh.
- Di gumine liu ajak idup. Sing ja patut iraga ngangguang keneh pedidi. Pasawitra uttawi penyama braya ento kone ane mautama.

Sumber: Rare Angon

Comments

Popular posts from this blog

Konsep Nilai, Konsep Sikap, dan Kepuasan Kerja

I.        Konsep Nilai M encerminkan keyakinan-keyakinan dasar bahwa “bentuk khusus perilaku atau bentuk akhir keberadaan secara pribadi atau sosial lebih dipilih dibandingkan dengan bentuk perilaku atau bentuk akhir keberadaan perlawanan atau kebaikan.” Nilai mengandung unsur pertimbangan yang mengemban gagasan-gagasan seorang individu mengenai apa yang benar, baik, dan diinginkan. Nilai mempunyai baik atribut isi maupun intensitas. Atribut isi mengatakan bahwa bentuk perilaku atau bentuk-akhir keberadaannya adalah penting. Atribut intensitas menjelaskan seberapa penting hal itu. Ketika kita memperingatkan nilai-nilai individu berdasarkan intensitasnya, kita peroleh sistem nilai orang tersebut. Secara umum dapat dikatakan nilai itu relatif stabil dan kokoh. a)       Pentingnya Nilai Nilai penting untuk mempelajari perilaku organisasi karena nilai menjadi dasar untuk memahami sikap dan motivasi serta karena nilai mempengaruhi persepsi kita. Individu-individu memasuki organis

Pengertian Padmasana dan Aturan Pembuatan Padmasana secara detail

Mengingat rekan-rekan sedharma di Bali dan di luar Bali banyak yang membangun tempat sembahyang atau Pura dengan pelinggih utama berupa Padmasana, perlu kiranya kita mempelajari seluk beluk Padmasana agar tujuan membangun simbol atau “Niyasa” sebagai objek konsentrasi memuja Hyang Widhi dapat tercapai dengan baik. ARTI PADMASANA Padmasana atau (Sanskerta: padmāsana) adalah sebuah tempat untuk bersembahyang dan menaruh sajian bagi umat Hindu, terutama umat Hindu di Indonesia.Kata padmasana berasal dari bahasa Sanskerta, menurut Kamus Jawa Kuna-Indonesia yang disusun oleh  Prof. Dr. P.J. Zoetmulder  (Penerbit Gramedia, 1995) terdiri dari dua kata yaitu : “padma” artinya bunga teratai dan “asana” artinya sikap duduk. Hal ini juga merupakan sebuah posisi duduk dalam yoga.Padmasana berasal dari Bahasa Kawi, menurut Kamus Kawi-Indonesia yang disusun oleh  Prof. Drs.S. Wojowasito (Penerbit CV Pengarang, Malang, 1977) terdiri dari dua kata yaitu: “Padma” artinya bunga teratai, a

Makna Acintya Dalam Hindu

Paling tidak ada dua makna yang dapat diurai berkaitan dengan “Acintya” ini. Pertama, Acintya sebagai suatu istilah yang didalam kitab suci Bhagavadgita II.25, XII.3 atas Manawadharmasastra I.3 disebut dengan kata: Acintyah, Acintyam atau Acintyasa yang artinya memiliki sifat yang tidak dapat dipikirkan. Dalam bahasa Lontar Bhuwana Kosa, “Acintyam” bahkan diberi artian sebagai “sukma tar keneng anggen-anggen”: amat gaib dan tidak dapat dipikirkan. Lalu siapa yang dikatakan memiliki sifat tidak dapat dipikirkan itu, tidak lain dari Sang Paramatman (Hyang Widhi) termasuk Sang Atman itu sendiri. Jadi, sebagai suatu istilah, “Acintya” mengandung makna sebagai penyebutan salah satu sifat kemahakuasaan Tuhan. Kedua, Acintya sebagai symbol atau perwujudan dari kemahakuasaan Tuhan itu sendiri. Bahwa apa yang sebenarnya “tidak dapat dipikirkan” itu ternyata “bisa diwujudkan” melalui media penggambaran, relief atau pematungan. Maka muncullah gambar Acintya di atas selembar kain puti